| Av |
Innlegg |
Elling Løytnant

Ble Medlem: 20 Sep 2007 Innlegg: 2096 Bosted: Ås | Alder: 23 | Mental Alder: 65
|
Skrevet: Tir Nov 18, 2008 10:06 pm Tittel: Diskusjonstråd: 14. Desember på Bråthen gård |
|
|
Diskusjon og spørsmål i denne tråden.
Scenario:
Separatistgruppen "League of Red Gentlemen" (LRG), støttet av styrker fra Redland, har etablert seg sør-øst i det konfliktherjede landet Konfliktia.
En Multinasjonal styrke fra Coalition of Blue Nations (CBN) har fått som oppdrag å trenge gjennom forsvarsnettverket deres, klarere veiaksen som går nord/sør gjennom området, og slå ut Liganes hovedkvarter.

Oppdrag for CBN:
1: Slå gjennom den første forsvarslinjen. Lett motstand ventes, forsterkninger er lett tilgjengelig.
2: Sikre Liganes stillinger i fjellskråningene slik at Helikoptre lettere kan lande på designert hogstfeldt.
3: Sikre veiaksen. Søk gjennom skogene på begge sider av veien for å ta ut eller forsikre om at skjulte panservernvåpen finnes.
4: Slå ut hovedkvarteret til Ligaen. Etteretning melder om tallrike forsterkninger og godt forbredte stillinger fra fi.
Oppdrag for LRG:
Sinke fiendens fremrykning gjennom skogen på østsidenav veien.
Sett opp bakhold for eventuelle konvoier langs veien.
Hold hovedkvarteret for en hver pris!
Kjemp til siste mann!
Regler:
Ammo:
Geværmenn med lowcaps har ubegrenset ammokapasitet, Lowcaps definerer som alt med mindre enn 100-skudds kapasitet.
Geværmenn med hicaps har kun lov til å bære med seg 750-skudd og kan kun benytte enkeltskudd. Antall hicaps de benytter for å nå denne grensen er valgfritt.
MG1'er kan ha opptill 3 boksmagasiner, et lag kan også ha en dedikert MG2'er med opptill 3000-skudd ekstra til våpenet.
Lading i felt er ulovlig! Det eneste unntaket er MG2'eren som kan fylle opp magasinene til MG1'eren.
Ellers er det full lovlig å ha med seg ekstra ammo, så lenge det fylles på på dedikert plass. Jeg stoler på deres ærlighet.
Dedikerte plasser er ankomstpunkter for forsterkninger, Heli-landingsplass, og Co-bunkeren til hovedkvarteret.
Lagsoppsett:
Jeg ser for meg Ca. 60% av spillere på CBN, og 40% på LRG.
LRG vil benytte norske uniformer (Redlands regjeringshær) og "jalla" kit vil gå som milits.
CBN vil bruke øvrige uniformer fra typiske NATO-land.
Hver side vil deles opp i flere lag. Blir vi fler enn 30 personer på spillet, blir hvert lag på 6 mann.
Blir vi færre, blir hvert lag på 4 mann.
Idèellt sett skulle vi gjerne hatt 8-10 manns lag, men det får vente til større spill.
Forsterkninger:
Stikk fingrene langt inn i venstre øret og vri om den lille bryteren der det står "Spawn".
Når du vrir om denne bryteren, vil du med ett se at spillere som "spawner" ikke kommer tilbake fra de døde, men representerer forsterkninger. Nye soldater sendt inn i kjøttkverna.
Hver side får tildelt en egen ankomstvei for forsterkninger. Dette blir representert ved at spillere "kommer inn på slagmarken" ved et spesifisert punkt. Dette punktet kan ikke tas over, det vil da bare flyttes lengre ned langs veien.
Men man kan godt legge seg i bakhold der man vet FI vil komme fra.
Dette forklares nermere før spill, om noen har spørsmål.
Måten dette løses på:
Blir man skutt ut går man som vanlig til dette punktet, ingen medic, ingen blød-tid.
Der må man vente til resten av laget sitt også blir skutt ut. Da får laget en felles "spawntid" på 10 minutter, dette representerer da tiden det vil ta for at et nytt lag skal bli satt sammen og gjort klart.
Derimot;
Om resten av laget ditt trekker seg tilbake til forsterkningspunktet, vil du komme som forsterkning umiddelbart. Det lønner seg da ofte for et lag å trekke seg tilbake om de mister noen.
Helikopterlandingene vil, når de blir etablert, fungere som en slik forsterkningsplass. Denne kan derimot bli kompromittert om det er fiender i nærheten, da må forsterkninger komme til fots langs den vanlige traktorstien. _________________ SOAK og
ØMS
Prøver å holde styr på flere airsofternavn enn Løkke.
Sist endret av Elling den Fre Nov 28, 2008 5:45 pm, endret 2 ganger |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elling Løytnant

|
Skrevet: Tir Nov 18, 2008 10:09 pm Tittel: |
|
|
For de som lurer så er dette det stedet i Skiptvedt hvor vi spillte tidligere i høst, veibeskrivelse står her: http://softguns.info/viewtopic.php?t=2075 _________________ SOAK og
ØMS
Prøver å holde styr på flere airsofternavn enn Løkke. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elling Løytnant

|
Skrevet: Lør Nov 22, 2008 1:20 am Tittel: |
|
|
Spørsmål ITT. _________________ SOAK og
ØMS
|
| Til Toppen |
|
 |
arne71 Løytnant

Ble Medlem: 16 Jun 2007 Innlegg: 1374 Bosted: Ski Alder 37
|
Skrevet: Lør Nov 22, 2008 1:37 am Tittel: |
|
|
Veldig artige twists&turns det var lagt opp til. Me like. Synd jeg ikke kan komme. _________________ I AM in a world of shit.
Team: Task Force Black |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elling Løytnant

|
|
| Til Toppen |
|
 |
Elling Løytnant

|
Skrevet: Fre Nov 28, 2008 5:46 pm Tittel: |
|
|
Endret til 14. Desember. _________________ SOAK og
ØMS
|
| Til Toppen |
|
 |
Løkke Løytnant

Ble Medlem: 01 Des 2006 Innlegg: 1880 Bosted: Fredrikstad | f. 1968
|
Skrevet: Fre Nov 28, 2008 6:18 pm Tittel: |
|
|
Nå krasjer endel spill med hverandre tydeligvis.
@Elling:
Jeg flytter mitt til Januar.
Eller vi kan slå våre hoser sammen og avholde 13 desember (lørdag) på Utneskauen. Ka du tru? _________________ (Aka; Lokke, PC og "han med VSR'n")
Silentium - Invisitatus - Venatio
www.ostfoldmilsim.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elling Løytnant

|
Skrevet: Fre Nov 28, 2008 6:55 pm Tittel: |
|
|
Hva med at begge spill går henholdshvis 13. og 14.? _________________ SOAK og
ØMS
|
| Til Toppen |
|
 |
Elling Løytnant

|
Skrevet: Lør Nov 29, 2008 1:34 pm Tittel: |
|
|
@ Løkke, du spurte i påmeldingstråden om Cato og røyk og sånn.
Jeg har snakket mye med ham pr. telefon, og han skulle dukke opp med en del forskjellige røyk-greier og liknende som han gjerne ville ha demonstrert og sånn, kanskje også selge på individuell basis.
Jeg kommer nok til å benytte litt røyk ingame til f.eks. når CBN har fått ryddet landingsplass til Helikopter og sånn. _________________ SOAK og
ØMS
|
| Til Toppen |
|
 |
FomleFant Korporal

Ble Medlem: 12 Mai 2007 Innlegg: 310
|
Skrevet: Fre Des 05, 2008 1:30 pm Tittel: |
|
|
| Noen som kan hente meg på en eller annen togstasjon/ skysse fra Oslo eler noe? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Løkke Løytnant

|
Skrevet: Lør Des 06, 2008 9:30 pm Tittel: |
|
|
Kan de som har ta med nisselue. Så tar vi julebilde  _________________ (Aka; Lokke, PC og "han med VSR'n")
Silentium - Invisitatus - Venatio
www.ostfoldmilsim.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Elling Løytnant

|
Skrevet: Lør Des 06, 2008 11:48 pm Tittel: |
|
|
Funker det med samelue? _________________ SOAK og
ØMS
|
| Til Toppen |
|
 |
Elling Løytnant

|
Skrevet: Søn Des 07, 2008 4:50 pm Tittel: |
|
|
OBS!
De som har bør ta med hvit overtrekkskamo.
Mulig jeg deler inn sidene etter hvit/grønn. Det får vi nesten se på ved oppmøte. _________________ SOAK og
ØMS
|
| Til Toppen |
|
 |
Løkke Løytnant

|
|
| Til Toppen |
|
 |
Nightkin Korporal

Ble Medlem: 23 Okt 2008 Innlegg: 112 Bosted: Oslo/Ås | Alder: 20
|
Skrevet: Søn Des 07, 2008 6:46 pm Tittel: |
|
|
| Elling skrev: | OBS!
De som har bør ta med hvit overtrekkskamo.
Mulig jeg deler inn sidene etter hvit/grønn. Det får vi nesten se på ved oppmøte. |
I og med en slik lagindeling ville vært semi ondskapsfull er jeg nesten glad for at jeg ikke er med.. sånn bortestt fra at jeg faktisk HAR hvit overtrekkskamo...
FYI, Eksamen på mandagen , derfor jeg ikke er på. _________________ Attack him where he is unprepared, appear where you are not expected.
- Sun Tzu, the Art of War
361,3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
|